Ben-Hur (1959)

Ben-Hur (1959)

 Ben-Hur
(1959) on IMDb

Ben-Hur
Yönetmen: William Wyler
Ülke: ABD
Filmin Türü: Tarihi, Savaş, Biyografik
Konusu:
1. Yüzyılda Kudüs’te yaşayan Judah Ben-Hur, saygın bir tüccardır. Sıradan geçen günlerden birinde, uzun zamandır görmediği çocukluk arkadaşı Messala ile karşılaşan genç adam, komutan olan eski dostuyla muhabbet etmeye başlar. Siyasi görüş farklılığı yaşayan iki arkadaşın arası açılsa da durum idare edilir gibi gözükmektedir; ta ki Ben-Hur istemeden işlediği bir suç yüzünden Messala tarafından sürgün edilinceye kadar. Ailesine de acı çektiren Messala’nın bu hareketleri, Ben-Hur’un artık sadece intikam için yaşamasına sebep olacaktır…

1991 senesinde hayatını kaybeden yönetmen William Wyler’in yönetmenliğini yaptığı sinema filmi “Ben-Hur”, 1959 senesinde gösterime girdi. Lew Wallace’nin romanından Karl Tunberg trafından sinemaya uygun bir senaryo haline getirilmiştir. 16 Milyon Dolar ile çekilen 210 dakikalık yapım, Yılın Filmi, En İyi Erkek Oyuncu, En iyi Yardımcı Erkek Oyuncu, En İyi Ses, En İyi Görüntü, En İyi Set Dekorasyonu da dahil olmak üzere tam 11 dalda Oscar Ödülü kazanarak bir ilke (’97′de Titanic de 11 Oscar kazandı) imza attı…

1959 yapımı bu film tüm zamanların gelmiş geçmiş en iyi görsel şovu ünvanı taşımaktadır. Film hakkında diğer bir kısa bilgi ise MGM firması bu filmin çekimleri sırasında masrafların tahminlerden çok daha fazla olmasından dolayı iflas etme aşamasına kadar gelmesidir…

Yapım Yılı: 1959
Gösterim Tarihi: 18 Kasım 1959
Senaryo: Karl Tunberg, General Lew Wallace
Filmin Süresi: 212 Dakika
Oyuncular: Charlton Heston, Jack Hawkins, Haya Harareet, Stephen Boyd, Hugh Griffith, Martha Scott, Cathy O’Donnell, Sam Jaffe, Finlay Currie, Frank Thring, Terence Longdon, George Relph, André Morell, Les Ballets Africains, Ady Berber, Marina Berti, Hugh Billingsley, Jerry Brown, Robert Brown, Lando Buzzanca, Joe Canutt, Otello Capanna, Emile Carrer, Richard Coleman, Antonio Corevi, Michael Cosmo, Alfredo Danesi, David Davies, Princess Carmen de Hohenlohe, Victor De La Fosse, Liana Del Balzo, Mino Doro, Michael Dugan, Franco Fantasia, Dino Fazio, Enzo Fiermonte, Giuliano Gemma, John Glenn, José Greci, Richard Hale, Claude Heater, John Horsley, Eddie Juaregui, Bill Kuehl, Duncan Lamont, Howard 

İsim

E-Posta*
Filmin Adı (Veya link atmanız yeterli)


 
Fiber Dahi: Film izle
Copyright © 2012 - 2013. SinemaCOM

Tasarim: Film İzle Tasarim: Film Seyret Reklamsız